Affiliation |
School of Health Science, Department of Nursing, Division of Community Health |
Job title |
Professor |
SAWADA Izumi
|
|
Education 【 display / non-display 】
-
1999-2006
Hokkaido University Graduate School of Medicine Social Medicine
-
1991-1993
Chiba University Graduate School of Nursing
-
-1988
Chiba University School of Nursing
Professional Memberships 【 display / non-display 】
-
Japanse Society for Prevention of Child Abuse and Neglect
-
日本看護科学学会
-
Japan Academy of Nursing Sciences
-
japanese Society of Public Health
-
日本公衆衛生学会
Affiliation 【 display / non-display 】
-
Sapporo Medical University School of Health Sciences, Department of Nursing professor
Papers 【 display / non-display 】
-
Izumi Sawada, Ryoko Michinobu, Yukiyo Ishikawa, Kenichi Ogawa, Hitomi Harada
Journal of Japan Academy of Nursing Science ( Japan Academy of Nursing Science ) 42 652 - 660 2022
-
Can sense of coherence indicate resilience and mitigate the cycle of violence in parenting?
Sawada I, Kishi R, Maruyama T
Open Journal of Nursing 11 ( 9 ) 728 - 741 2022 [Refereed]
Authorship: Lead author
-
子どもの虐待防止における親支援プログラムの活用に関わる1考察~エコロジカルモデルの視点から臨床~
澤田いずみ
臨床教育学研究 9 45 - 59 2021 [Refereed]
Authorship: Lead author
-
Erika Shudo, Izumi Sawada, Mitsuo Nakamura, Nobuhiro Aoki, Yoko Goto, Satoe Takeda, Terumi Ohinata
札幌保健科学雑誌 ( 札幌医科大学保健医療学部 ) ( 9 ) 41 - 47 2020.03 [Refereed]
-
医療系学士課程における段階的IPE評価のための多職種連携能力自己評価尺度(ICASU)の信頼性と妥当性の検討
澤田 いずみ, 首藤 英里香, 中村 充雄, 青木 信裕, 後藤 葉子, 竹田 里江, 大日向 輝美
医学教育 ( (一社)日本医学教育学会 ) 51 ( 1 ) 1 - 13 2020.02 [Refereed]
Misc 【 display / non-display 】
-
保健医療学系学生の卒前教育における段階的多職種連携実践科目の教育評価(第一報) 各科目の学習目標と学習機会・到達度の関連
中村 充雄, 青木 信裕, 首藤 英里香, 後藤 葉子, 竹田 里江, 澤田 いずみ, 大日向 輝美
札幌保健科学雑誌 ( 札幌医科大学保健医療学部 ) ( 9 ) 52 - 57 2020.03
-
保健医療学系大学学生の卒前における段階的多職種連携実践科目の教育評価(第二報) 1学年と4学年の到達度の比較
青木 信裕, 中村 充雄, 首藤 英里香, 後藤 葉子, 竹田 里江, 澤田 いずみ, 大日向 輝美
札幌保健科学雑誌 ( 札幌医科大学保健医療学部 ) ( 9 ) 58 - 62 2020.03
-
医療系学士課程における段階的IPE評価のための多職種連携能力自己評価尺度(ICASU)の信頼性と妥当性の検討
澤田 いずみ, 首藤 英里香, 中村 充雄, 青木 信裕, 後藤 葉子, 竹田 里江, 大日向 輝美
医学教育 ( (一社)日本医学教育学会 ) 51 ( 1 ) 1 - 13 2020.02
-
医科系大学における段階的多職種連携教育の評価(第1報) チーム医療実践能力に対する学生の自己評価
澤田 いずみ, 首藤 英里香, 大日向 輝美
日本看護学教育学会誌 ( (一社)日本看護学教育学会 ) 29 ( 学術集会講演集 ) 160 - 160 2019.08
-
医科系大学における段階的多職種連携教育の評価(第2報) 卒業生対象のフォーカスグループインタビュー
首藤 英里香, 澤田 いずみ, 大日向 輝美
日本看護学教育学会誌 ( (一社)日本看護学教育学会 ) 29 ( 学術集会講演集 ) 181 - 181 2019.08
Research Projects 【 display / non-display 】
-
精神疾患をもつ親への応援型ショートケア開設に向けた応援の実践知の創出に関わる研究
基盤研究(C)
Project Year :
2023.04-2027.03澤田 いずみ, 小川 賢一, 原田 由香, 石川 幸代, 道信 良子, 原田 瞳
-
Can caregivers make connection with community support resources through participation to parenting programs?
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
Project Year :
2022.04-2026.03加藤 則子, 塩田 昇, 蓋 若エン, 澤田 いずみ, 梶原 由紀子, 江上 千代美, 麻生 保子
-
“応援”概念に基づく精神障害をもつ人の子育て支援アプローチの開発に関わる研究
基盤研究(C)
Project Year :
2019.04-2023.03澤田 いずみ, 石川 幸代, 塚本 美奈, 道信 良子, 小川 賢一, 原田 瞳
-
Study of the introduction and evaluation of early intervention program for mental health inpuberty
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
Project Year :
2018.04-2022.03Yanagawa Toshihiko
-
Evaluation of effectiveness of delivering parenting program toward communities in remote area
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
Project Year :
2018.04-2021.03KATO Noriko